Naše ranní zubní pohotovosti jsou velmi žádanou službou, proto abychom se vyhnuli občasným nedorozuměním, vytvořili jsme krátký souhrn doporučení pro využití této služby:
KDY MÁM NA POHOTOVOST PŘIJÍT?
Pacienti se hlásí recepci osobně ve všední den v 7:00 hodin, v neděli mezi 8:00 až 8:30 hodin. Recepce je zaregistruje v pořadí, v jakém se nahlásili. Toto pořadí může být změněno lékařem dle závažnosti potíží u jednolivých pacientů. Každý se obratem dozví, zda a kdy přijde na řadu. Nebude tak muset čekat dlouho v čekárně atd.
JSOU MOJE OBTÍŽE OPRAVDU AKUTNÍ?
Stejně jako všude jinde, i u nás slouží pohotovost pouze pro neodkladné, někdy až život ohrožující stavy. Typicky se jedná o stavy doprovázené následujícími příznaky:
– BOLEST náhle vzniklá či se stupňující, netišitelná bežnými léky proti bolesti
– OTOK
– TEPLOTA
ale také o:
– ÚRAZ
– ULOMENÝ ZUB / VÝPLŇ ŘEZAJÍCÍ DO JAZYKA / TVÁŘE
– ZÁVAŽNÉ KOMPLIKACE PO PŘEDEŠLÉM OŠETŘENÍ
CO MOHU OD OŠETŘENÍ NA POHOTOVOSTI OČEKÁVAT?
Pohotovostní ošetření zpravidla trvá do 20 minut a slouží pouze k odstranění příčiny způsobující akutní obtíže – v žádném případě tedy nenahrazuje komplexní ošetření zubním lékařem. Nejčastěji se jedná o výkony: vytržení nebo umrtvení zubu, vypuštění hnisu, zábrus řezajícího zubu, předepsání léku…
BĚŽNOU SOUČÁSTÍ NAŠEHO OŠETŘENÍ JE ZHOTOVENÍ RENTGENOVÉHO SNÍMKU.
V případě, že lékař po proběhlém vyšetření vyhodnotí, že váš stav není neodkladný, odkáže Vás na návštěvu Vašeho ošetřujícího zubního lékaře.
NEMÁM ANI JEDEN Z VÝŠE JMENOVANÝCH PŘÍZNAKŮ, CO MÁM TEDY DĚLAT?
Pokud zvažujete navštívit pohotovost a nemáte žádný z výše zmíněných příznaků, pravděpodobně pohotovost nepotřebujete. Kontaktujte svého ošetřujícího zubního lékaře, sdělte mu Vaše obtíže a požádejte ho o termín ošetření.